Kun je leerlingen thuis bereiken met activerende werkvormen? Vanuit deze vraag is docent en auteur Elco Wareman aan de slag gegaan met als resultaat de ‘Socials Distancing’ Thuisenergizer. Het resultaat omschrijft hij als “een kruising tussen het aidsbekerspel en een kettingbrief”. 

De werkwijze:

  1. Stuur als docent de ‘Socials Distancing’ energizer naar één of enkele leerlingen.
  2. Volg of de leerling zichzelf op tijd weet te ontsmetten, of dat hij/zij andere klasgenoten infecteert.
  3. Rond het spel af met een klassikale evaluatie. Het leent zich goed voor een gesprek over social distancing.

Wil je deze energizer zelf proberen? Dat kan! Download de pdf en stuur hem door.

[pdf-embedder url=”https://www.biologieles.nl/wp-content/uploads/2020/05/Socials-Distancing-Thuisenergizer.pdf” title=”Socials Distancing – Thuis Energizer”]

Biologieles.nl is een moderne en betaalbare lesmethode, die leerlingen motiveert en ze de relevantie van het vak laat ontdekken. De didactiek van Biologieles biedt je een vertrouwde basis, en de mogelijkheid om het onderwijs te vernieuwen.

Probeer nu vrijblijvend