“Mijn collega’s en ik zijn blij dat we zijn begonnen met Biologieles.nl. Doordat de methode niet overladen is met informatie, houden we genoeg ruimte over voor vaardigheidsontwikkeling. Als docent ben ik blij met de toetsen die ter beschikking staan: ze zijn overzichtelijk en geven een goede weergave van wat tijdens de lessen in de opdrachten terugkomt.”

Janny de Wit, Docent biologie, Tabor College

“Er staat duidelijke taal in de methode: concreet en zonder veel opsmuk. Heel fijn! Het beeldmateriaal is prima.”

Erik Slingerland, Docent biologie, Globe College

“Met Biologieles.nl kunnen de leerlingen zelfstandig de opdrachten maken, in hun eigen tempo.”

Bas van Gestel, Docent biologie, SG Bonaire

“Het thema ‘Moord op het Darwin College’ gaat over een stukje van de echte wereld: het toepassen van onderzoek. Dat motiveert. Je merkt dat leerlingen echt met de stof bezig zijn.”

Marcel van Rijckevorsel, Docent biologie, Dalton Lyceum Barendrecht

“Met Biologieles.nl kunnen we veel digitaal doen, dat is fijn! De leerlingen vonden het thema ‘Moord op het Darwin College leuk om te doen.”

Biologiedocent, STC vmbo

“De leerstof sluit aan bij de belevingswereld van leerlingen. Er is minder ruis doordat de leerstof zich beperkt tot de kern.”

Patrick Huisman, Docent biologie, Dalton Lyceum Barendrecht

“Tot nu toe heb ik goede ervaringen met het invoeren van Biologieles.nl. Mijn ervaring is dat leerlingen Biologieles.nl prettig vinden werken. Ze vinden de filmpjes bij de opdrachten leuk, en de toevoeging van de instructievideo’s door YouTube docenten is handig aanvulling als leerlingen hun eigen tempo willen bepalen. Van mijn collega’s krijg ik positieve reacties, de methode werkt heel intuïtief. De opzet van de lesmethode is overzichtelijk zodat leerlingen elkaar snel kunnen helpen. De roeptoeter van de helpdesk werkt snel, wat prettig is.”

Pauline Kempers-Wenmakers, Docent biologie, Stabrecht College

“Ik ben erg gecharmeerd van de kwaliteit van de vragen. De leeromgeving bevat goede vragen voor voldoende oefening, en daarnaast mooie vragen die leerlingen anders laten kijken.”

Sofie Faes, Docent biologie, Heerbeeck College

“Mijn eerste indruk van het materiaal is heel goed! Leerlingen vinden de filmpjes en Energizers erg leuk, en ik ben zelf enthousiast over de mogelijkheden om begrippen te oefenen. Heel nuttig voor mijn leerlingen.”

Laurien Talens, Docent biologie, SG Bonaire

“Leerlingen zijn enthousiast over Ontwerpen omdat ze creatief bezig kunnen zijn in een biologie les. Ze zijn fanatiek bezig tijdens een lesuur en delen samen hun ideeën met elkaar.”

Raquel Figueredo Kariembaks, Docent biologie, O.R.S Lek en Linge

“De digitale leeromgeving ziet er mooi uit. De opgaven zijn creatief en uitdagend. Je kunt zien dat ze gemaakt zijn door docenten die met hun voeten in het klaslokaal staan.”

Charlie Gietema, Docent biologie, CSG Dingstede

“Mijn leerlingen zaten goed in het verhaal om als detective het thema ‘Moord op het Darwin College’ af te ronden. Ze vonden het leuk om te doen, en hebben goede onderzoeksverslagen gemaakt.”

Nikki van der Koore, Docent biologie, Helicon Opleidingen

“Leerlingen zijn enthousiast over de ontwerpopdracht ‘Bloem van de toekomst’ omdat ze hun creativiteit kunnen gebruiken. Daardoor valt een stukje spanning weg van ‘goed moeten zijn in biologie’.”

Jildau Jongeneel, Docent biologie, ISG Arcus

Probeer Biologieles.nl zelf

We laten jou en je collega’s graag kennismaken met Biologieles.nl. Vraag vrijblijvend een proeflicentie aan, bekijk de boeken, probeer een thema met de klas, of neem contact op voor je vragen of een methodegesprek.

Stel je vraag
Activeer proeflicentie